“Celková výsledná architektura stavby v duchu pozdní moderny je charakterizována kombinací radikálních prvků, které jsou zjemněny prolínajícími se křivkami, citlivou kombinací tradičních materiálů jako je kámen a dřevo s materiály typicky dobovými jako je světlá břízolitová omítka a tenká kovová bruselsky tvarovaná zábradlí.
Hotel Medlov je překrásnou a logotypní ukázkou BRUSELSKÉHO STYLU
a je postaven zcela v kontextu těch nejlepích dobových příkladů Internacionální moderny v západní Evropě a severní Americe.”
Pavel Karous, autor projektu Vetřelci a volavky
Významné středisko rekreace s tradicí od 30. let 20. století, jehož dnešní podoba vznikla na základě architektonické přestavby z druhé poloviny 70. století, jako opus magnum
architekta Jiřího Herzána
v progresivním a v čistém bruselském stylu bez dozvuků socialistického realismu či neoklasicismu.
Pro stavbu je charakteristická vysoká úroveň architektonické hodnoty v kombinaci atypických hmotových řešení s propracovanými uměleckými detaily a množstvím uměleckořemeslných děl v interiéru.
„Vstupní hala ještě voní po malířích, u stropu září moderní světla a hned v sousedství recepce můžeme spatřit překrásnou zimní zahradu s fíkovníky, trsy popínavých rostlin a květinami.
Schodiště a podlahy byly obloženy pláty kubánského a bulharského mramoru, stěny zdobí mahagon.
Snad ani v nejpřepychovějším Hiltonu nenajdeme tak vkusnou výzdobu jako zde,
v nové odborářské zotavovně u rybníka Medlov.“
1973, Deník Rovnost